lördag 21 september 2013

Kräftskiva

Det var kräftskiva igår. Det känns idag. Ett gäng nästan 50-åringar (ja, inte jag men de andra) åt och drack och pratade. Jag tog mig igenom skalet på hela tre kräftor vilket få anses som en ansenlig mängd för att vara jag. Eftersom jag begränsade mitt kräftintag mer än mina vänner är jag lite piggare än dem idag. Det måste ju vara det som är avgörande.

Här, på familjen Slows lantställe är det tyst och lugnt. Utanför fönstret är det öppna vidder och ödetorp. Huset är fullt av böcker och vinylplattor och öppna spisar. Ett ställe som man skulle kunna tillbringa tid på. Ett ställe där man skulle kunna få både ro och tid och lugn att läsa de där böckerna och artiklarna som man tänkte.

Nåja, igår planerade vi framtida kalas. 50-års fester i Grekland, på södermalm och det ena och det andra. Vi pratade om kärlek, om politik och om ideologi. Vi skålade för kampen mot totalitära ideologier och vi pratade allt som är viktigt. Vi blev upprörda och glada och vi är vänner allihop även idag. Det är bra folk, mina människor.

Inga kommentarer: