fredag 27 september 2013

Inte i mitt namn

Tänk så tokigt det kan bli ibland. Satt i morse och stirrade på twitter i telefon och förundrades över att ingen av över 800 snicketisnackare i mitt flöde hade sagt något på 12 långa minuter. Kollade nätet, kollade kapaciteten - inget fel någonstans. Jaja, om alla nu är på bokmässa kanske de inte vaknat ännu var nästa tanke.

Kollade vidare och insåg efter en stund att mina egna tweets däremot fanns med i flödet. Hm, aha - inloggad på annat konto. Livsfarligt.

Jag liksom många twittrar har så klart flera identiteter. Jag kan logga in på jobbkontot, ett eller annat föreningskonto och så klart mitt helt egna privata. Det har ju hänt att jag twittrat privat på jobbkontot och vise versa. Inte så bra kanske.

Nåja, det är fredag och det närmar sig helg. Inte mindre att göra för det. Det är bara att surra sig vid masten och åka med. Skickar med en fredagslåt till den som vill ha.


Inga kommentarer: