lördag 15 januari 2011

Min mamma - och jag

Jag tror jag berättat om det förut, att jag är ganska idrottsintresserad. Jag gillar att kolla på idrott men jag är verkligen ingen kalenderbitare. Jo, när det gäller silly säsongen för Hammarby så klart men det är en isolerad sak. Jag uppskattar nästan all sport, förutom motorsport och hästsport.

Nåja, i morse pratade jag med min mamma i telefon. Det gör jag varje morgon och det har jag gjort dom senaste åren. Vi pratar inte länge men det är skönt att kolla av läget eftersom vi bor ganska långt ifrån varandra. Det är vardagssaker som "hur är det med ungarna" och "vad ska du hitta på idag då"?

Idag berättade mamma att hon skulle åka till stan med en granne. Lämna lotto och handla lite. Innan dess så hade hon varit ute och skottat, det hade kommit några cm i natt, blötsnö. "Det blir inte så lång stund i stan", sa mamma. "Det är ju så mycket sport på TV idag, nästan för mycket". "Fast jag missade utförsåkningen i morse".

Det är min mamma det. Heller ingen kalenderbitare men hon gillar verkligen att kolla på sport. Hon planerar sitt lilla besök i stan efter sportsändningarna på TV. Och, liksom jag längtar hon efter fotbollsäsongen, men hon håller på ett annat lag än jag.

Inga kommentarer: