tisdag 6 januari 2009

Varför skjuter ni barn?

Jag slog på text-tv för att kolla bandyresultaten. Då ser jag på förstasidan att Israel bombat ytterligare en skola och dödat 45 personer till. Sedan igår har man bombat minst fyra skolor. När jag sedan går ut på nyhetssidorna på nätet ser jag att man också bombat några av de fältsjukhus som finns i landet. Sjukhusen tillhör en dansk hjälporganisation och är väl märkta med stora röda kors.

Nu har Israel snart brutit mot varje regel i Genevekonventionerna. Man skjuter och bombar civila, barn, humanitära hjälporganisationer och vad man hittar. Detta till trots finns det fortfarande dom som påstår att det handlar om självförsvar. Skärpning!

På radio igår hörde jag en palestinsk man som bor på Västbanken. Han sa; dom skjuter på barn och dom som håller i vapnen är också barn. Det är nog sant i många fall.

Men nu räcker det. Sluta skjuta och sluta framför allt att bomba skolor och sjukhus. NU!

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Jag håller med dig. Det är hemskt det som sker. Dessutom kan jag bara se en fördjupning av denna urgamla konflikt.

Cliff Hanger sa...

Har de bombat skolor och sjukhus! Jag hade inga jättehöga tankar om israelerna, men detta trodde jag faktiskt inte om dem.