lördag 31 januari 2009

Just idag är jag stark

Idag vaknade jag och kände mig ovanligt stark. Nästan ingen smärta i foten, hyfsat utvilad och ganska glad. Inga 100%-are men som mellanålders kvinna i dålig form får man vara nöjd ändå. Känner att det börjar spritta och att jag är redo för att förbereda mig för mitt träningsläger. Om jag ska orka med (minst) två pass om dagen måste jag nog ha liiite bättre flås än idag. Har jag tur kan jag börja cykla om någon vecka och det skulle ju vara en stor bonus. Håll tummarna för att det inte kommer mer snö och att halkan ger med sig.

Kanske hänger den där sköna känslan som jag har idag ihop med att jag lyckats med det omöjliga. Jag har fått en tid hos bilprovningen sista dagen på månaden och dagen före min bil beläggs med körförbud. Det är första gången den ska hälsa på hos bilprovningen så det vore ju försmädligt om jag hade missat det. Igår när jag gick in på webben för att chansa på att få en tid så blev jag så glad så glad. Där har försäkringskassan något att lära kanske.

Kanske hänger min glada känsla ihop med något helt annat. Kanske är det bara vår i luften. Snart är det dags för fotbollsäsong och då får vi sjunga ut igen. Igår var jag på teater med min yngsta. Musiken var kanon, direkt hämtad från mitt 70-80-tal. "If the kids" i sitt rätta element, inte reklam. Föreställningen heter Top boy och handlar om en fotbollshuligans resa in i våldet. Har du chansen, se den!

5 kommentarer:

Liz1e sa...

är det våren som redan spökar för dig månne? hoppas det:)

Anonym sa...

Tror fanken att det är vår i luften, klockan är nästan 5 och det är inte helt mörkt än.
Tycker inte att du ska börja cykla på allvar än, trots ev vårkänslor. Medelålders människor kan halka på isfläckar och så bryts nåt itu....o så blir det ingen resa.
Hårdträning så här års görs bäst inomhus (förutom skidåkning), så är det.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo, lite vår är det nog men mest av allt känns det bra att ha bestämt sig för den där veckan till Portugal.
Angående cykeln, nej som du säkert kommer ihåg drog jag i backen i höstas så det förutsätter som jag skrev att halkan försvinner. Jag gillar bäst att träna utomhus, faktiskt även om det är ganska kallt. Slutligen, kära Stentorp, det heter mellanålders!!!

Mikael K sa...

Ja, vårkänslorna knoppar ordentligt nu, men cykling längre turer funkar nog inte riktigt, trots att du är mellanålders ;)

Anonym sa...

Självklart mellanålder, jag förstår inte var jag fick det andra ordet ifrån.......