onsdag 14 januari 2009

Reinfeldt med röd näsa

Sitter och lyssnar på partiledardebatten och häpnar. Ja, du vet ju att jag är vänster men nu handlar det inte om det utan om retorik. Vem är det som skriver Freddans repliker? (Ja, de är väl förberedda - tro mig).

Först undrar han varför Lars Ohly slutat vara glad. Det gör han samtidigt som de är mitt i ett replikskifte om massakern i Gaza. Lars Ohly ryter ifrån och undrar varför han ska skratta år hundratals döda i ett blodigt övergrepp? Osmakligt av statsministern.

Sedan hävdar han att det är humor när Sahlin talar om varslen och den svåra situationen på den svenska arbetsmarknaden. Sahlin undrar om han tror att de som varslats kan se humorn i det hela? Hur tänkte dom när dom förberedde denna debatt?

Reinfeldt är en clown och nu är det dags för hans side-kick Maud Olofsson.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Skyll inte på mig. Jag röstade inte på hans gäng, har aldrig gjort det och kommer förhoppningsvis aldrig att bli så senil att jag skulle göra det.
Är Reinfeldt den bäste lagledaren man kan skaka fram, ja då är det illa ställt.

rocky sa...

Bjuder dom inte på några ballongdjur också?