lördag 3 januari 2009

Domen

Träffade tant doktorn igår. Suck, inte bra. Misstänkt stressfraktur i foten bådar inte gott för min framtida löpkarriär. Tråkigt men först på måndag blir det röntgen. Håll tummarna för mig.

Annars har flunsan kommit och tagit familjen. Två av tre snörvlar och hostar och gnäller. Den tredje spelar våldsamma spel på PS2. Det är brutala slagsmål som kompas av riktigt dålig "musik" och stönanden och tjut. En djup mansröst konstaterar "you win", "round two" eller i värsta fall "you lose". Man kan i alla fall glädjas åt att spelen är jämställda. Min dotter har tydligen en kvinnlig avatar och häften av de motståndare som dyker upp är tjejer. Otroligt ospännande sysselsättning om du frågar mig men hon har bestämt sig för att denna dagen ska tillbringas med spelen så okej, så får det väl vara.

Nu blir det soppmiddag. Bra både mot influensa och tomma plånböcker.

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Tråkigt med stressfraktur. Jag håller tummarna för dig och din löparkarriär!

Jah Hollis sa...

Stressfraktur!?
Vad är det undrar en som inte är främmande för stressande, men inte så vitt jag vet drabbats av frakturer för den skull. Har däremot en arbetskamrat som höll på att bryta armar och ben av sig när han sprang för att hinna med tåget till Malmö en gång.
Du har i alla fall mitt medkännande.

Alla smutsiga detaljer sa...

Tack för sympati, jag hoppas fortfarande att diagnosen blir en annan och mer snabbläkt... Jah, stressfraktur är en så kallad utmattingsfraktur som kan uppstå i benet (i mitt fall i foten) vid överträning (inte sällan bidrar dåliga skor...)