måndag 5 januari 2009

Kalenderflicka

Idag är jag kalenderflicka. Jag är ju, som du vet, en aktiv människa så i början av året är det dags att fylla kalendern med tider och bokningar. Nu när ungarna inte längre tävlar i idrott blir det i alla fall några lediga helger. Jag kämpar annars hårt för att hålla nere antalet bokade vardagskvällar till två per vecka, det funkar ibland. Jag har köpt en riktigt snygg almanacka som ska göra mig glad hela året (den är grön).

Annars har jag ju återupptagit mitt gamla liv. Färre kolhydrater i såväl fast som flytande form. Mer protein trots att jag är icke köttätare. Det tråkiga är att jag inte kan träna ordentligt eftersom jag har ont i foten. Har varit och röntgat den idag och det verkar inte vara stressfraktur utan bara en ordentlig inflammation Voltaren och jag kan nog glömma det där loppet i mars.

Lite kompensation blir det. Jag har i avvaktan på att kunna börja springa köpt en tränings-dvd och EN NY CYKEL! Det var ett rent spontanköp och himla glad är jag för det. Det var halva priset vilket så klart gör mig ännu gladare. Att jag går från tre till sju växlar spelar mindre roll men jag ska cyklar riktigt långt och mycket så snart vädret tillåter.

I födelsedagspresent önskar jag mig en ny hjälm.

Idag kräver jag att Israel släpper in humanitär hjälp till Gaza!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inflammation ska läka snabbare än fraktur, så lite bra verkar det ialla fall. Käka Voltaren/diklofenc så länge magen tål dem, bruka kunna skynda på läkningen.

Humanitärhjälp måste in i Gaza. Inte idag utan alltid. Det finns inte längre något rent vatten i Gaza. Inga mediciner. Inga internationella observatörer släpps in. Vad är det för jävla fasoner.

Mikael K sa...

Grattis till hojen. Trampa på.

Ja, jävla fasoner i Gaza. Rent oanständigt.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp, diklofenac och jag är bästisar sedan läääänge tillbaka.
Gaza, ja jävla fasoner var orden!

Klarabella sa...

Om jag minns rätt så håller reservelen på sjukhusen också att ta slut! Hemskt...

Alla smutsiga detaljer sa...

Klarabella, det har du rätt i. Eftersom reservelen drivs med bensin eller diesel och allt bränsle är slut... Dessutom är mycket annat slut också. Det är hemskt.