onsdag 21 januari 2009

Kulturtant

Vet inte om jag har berättat att ett av mina "bevakningsområden" på jobbet är kultur. Ja, egentligen är det så klart kulturpolitik jag ska bevaka men ändå. Jag är inte så himla kulturell av mig, eller i alla fall inte i den bemärkelsen att jag har koll på alla företeelser och personer och utställningar och konstformer som finns. Självklart uppskattar jag upplevelser från film via fotboll till dans och rock´n´roll men så kallad finkultur är inte min kopp te.

I vår ska jag dock gå på teater. Det är givet. Det finns vissa saker som jag bara inte missar. Det bara måste bli av. Uppsättningen heter Rock´n´roll suicide och sedan kan du själv räkna ut resten. Låtillustrationen blir dock en annan som bara måste spelas idag. Det känns som om något är på gång och att ljuset hänger kvar lite längre i luften.

3 kommentarer:

Liz1e sa...

Lyrikafton med Bruno K Öijer... fin- eller fulkultur?:D
Uttrycket allkultur passar mig bättre, det känns inte så begränsat.

Cliff Hanger sa...

Utanför ämnet, men jag vill bara tipsa om denna blogg:

http://ilsemarie.wordpress.com/

Länka och sprid ordet!

Cliff Hanger sa...

Jag ska i o f s inte pracka på dig vad du ska länka till. Förlåt. Men håll med om att det är en bra blogg.