fredag 2 januari 2009

Nu jädrar

Efter att ha tillbringat nästan 36 timmar i viloläge är det dags nu att ta tag i saker och ting. Jag har ju till exempel lovat mig själv att springa mer. Målet är ju att komma iväg på mitt livs första motionslopp redan i mars. Just nu känns det inte så hoppfullt eftersom jag har en trasig fot. Men, för att hedra det nya året kom jag mig äntligen för att ringa vårdcentralen och fick en tid redan idag. Det är bara att hoppas att dom kan ge mig en quick-fix så att jag kan komma igång.

Så lite nyhetsbevakning.

I expressen läser jag att polisstationen i Strömssund (och som samhyrs med domstolsverket) ägs att två personer som inte bara har ett kriminellt förflutet utan som faktiskt är på rymmen från rättvisan. Nästan vansinnigt roligt faktiskt om det inte vore för det faktum att skattepengar droppar rakt ner i fickan på dessa personer så att man faktiskt kan säga att jag och du bekostar flykten från rättvisan. Galet.

Galet kan man också tro att svenska folket är. När man betygsätter regeringen i aftonbladet ger man topbetyg åt Anders Borg och Carl Bildt. Carl Bildt? Vad gör den karln egentligen? Smiter från skatten och snackar strunt. Dessutom har man givit höjt betyg åt Odell, seriöst. Jag förstår verkligen ingenting. Nå, ingen når så högt som fyra av fem så kanske folket inte är helt ute och cyklar ändå. Nu är det ett år och nio månader kvar till den verkliga oppinionsmätningen, då får vi se.

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Jag tror tyvärr att folk i allmänhet har rätt dålig koll på vad politikerna faktiskt gör och vad de uträttat. Många går nog mest på känsla i de där betygssättningarna.

Gott nytt år!

Jah Hollis sa...

Jag antar att vissa ministrar i den nuvarande regeringen känner man inte ens till namnet på. Och hur ska man då kunna sätta betyg på dem.
Antingen man då tar statsmininsterns roll i många lägen (Borg) eller är en gammal kändis (Calle B) eller är ute och dummar sig ständigt (Odell) så blir man väl mer känd än de namnlösa och då får man väl kanske för sig att de man känner igen är bättre och handlingskraftigare än de man inte ens vet vad de heter, än mindre vad de gör.
Bara en teori.

Alla smutsiga detaljer sa...

Cliff, du har säkert rätt. Gott nytt du också.
Jah, enligt dagens AB kan du också ha rätt - det är många som inte känner igen ministrarna, dock inte just de som är toprankade men ändå. Det är illa det också.