torsdag 15 januari 2009

Nej nu jävlar

Jag har sagt det förut.

Nu räcker det!

Jag sällar mig till FN:s generalsekreterares ursinne! Israel har idag bombat UNRWAS högkvarter i Gaza. Under hela konflikten har Israel hävdat att man skjuter mot civila mål för att Hamas-aktivister gömmer sig bland civila. I UNRWAS högkvarter fanns tonvis med humanitär hjälp men knappast några terrorister. Ytterligare ett sjukhus står också i brand!

Självklart har Israels fega regering inte undertecknat konventionen om Internationella brottmålsdomstolen men till skranket ska dom, på ett eller annat sätt!

Nu räcker det!

Aftonbladet
Expressen
SvD
DN
SR

15 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir svårt för Israelkramarna att förklara det här. Vanligtvis brukar de bara dra till med att Hamas har ett rykte om sig att gömma sig i civila anläggningar, som om det skulle ursäkta någonting.

Som att lösa en gisslansituation med att spränga hela byggnaden.
–Vaddå, skyll på kidnapparen att 20 pers strök med...

Anonym sa...

Det känns lite konstigt, men just nu känns det som om enda hoppet är Usama bin Laden.

USA står ju bakom folkmordet, och övriga världen är handfallen.

Vad finns för annan lösning?

Unknown sa...

Uteslut Israel ur FN och inledd bojkott samt blokad.

Anonym sa...

Vad skulle ni vänstersvenssons säga om EU fördrev alla svenskar från sverige, och svenskarna återkom senare, bara för att se sitt hemland övertaget av finnar? Det är exakt det som hänt i Israel. Det och att islam HATAR judar: läs Koranen (de senare surorna, de som ersätter de tidigare surorna) och läs även Haditherna. Det är skrämmande läsning. För en sann muslim är judar söner och döttrar till apor och hyndor, och en muslim kan aldrig leva med skymfen att förlora land som islam en gång erövrat. Men var lugna, Sveriges tur kommer, vi har 400.000+ muslimer, and counting.

Anonym sa...

Vänstersvenskar är s.k. nyttiga idioter, när muslimerna är majoritet kommer de snabbt att göra sig av med dem, de är en belastning med sina flator, bögar, ateister och manhaftiga kvinnor. Det är den nakna sanningen.

Hur kommer det sig att den svenska Vänstern gråter krokodiltårar över muslimer, men struntar i Chavez förtryck av Venezolanerna, Castro i Kuba, Mugabe i Zimbabwe, och den islamistiska regimen i Sudan???

Alla smutsiga detaljer sa...

Med tvekan avvaktar jag att använda saxen en liten stund men ber den som kommenterar här att tänka sig för lite grann.

Anonym sa...

Hatet står bombhögern som Olbap för.

Men det mest tragiska med bombhögern är att israeliska barn blir nästa bomboffer i stor skala. Historien visar att hat föder hat.

Nu har åter bombhögerns hat förts över till en hel generation palestinier som med stor sannolikhet kommer att följa samma sjuka lagar som israelerna.

Vad menar Olbap att israeliska barn har vunnit på att palestinska barn har mördats?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Alla smutsiga detaljer sa...

Såhär, detta är hemma hos mig och jag är inte intresserad av lektioner i hat. Jag låter övriga kommentarer kvarstå även om jag inte står bakom allt, exempelvis självklart inte att bin Ladin skulle vara ett hopp.
Olbap, jag raderade din sista kommentar eftersom jag tyckte du gick över gränsen. Respektera att detta är min blogg, om du vill fortsätta diskussionen i den ton du hittills anlagt kan du bjuda hem till dig så får den som vill fortsätta där.
Jag är övertygad om att de flesta människorna på jorden, oavsett ursprung, språk och religion vill leva i fred och frihet!

Anonym sa...

Hamas har aldrig gjort något fel. De har aldrig avfyrat ett skott, det är bara Israelisk propaganda. Det är Israelerna själv som har dödat Israeler. IDF är de som avfyra raketerna in i Israel, det började jo efter att Israel invaderade Gaza. Hamas bygger bara skolor och sjukhus för alla i hela världen som vill ha vård. De är godheten själv det vet väll alla. Judarna däremot är elaka och luriga, de äter små barn på sabbaten det säger de kristna och Hamas och de ljuger aldrig... ALDRIG!!! Utan bojkott judarna och Israel, det är helt rätt att attackera judar i hela världen för det är deras fel. Alla judiska idrottare ska inte få tävla mot någon och ska kastas ut ur alla formar av idrottstävligs evenemang det är också deras fel.

Jag vet detta därför jag har varit i Gaza och jag känner en massa folk där….
/I.R.O.N.I

Jah Hollis sa...

När man skriver inlägg i sådana här frågor får man räkna med att man får skumma kommentarer från alla håll. Men jag tycker man ska vara försiktig med att plocka bort kommentarer.
Jag har själv fått kommentarer bortplockade hos en självgod stalinist som kallar sig Jinge och som inte tål att man ifrågasätter Hamas agerande.
Vad vinner debatten på att man ger sig in och censurerar åsikter man inte gillar? (Vilket jag, för tydlighetens skull, inte på något sätt försöker antyda att du skulle ha gjort.)
Men sätter man något som helst hopp till terroristen bin Laden undrar jag vilken värld man vill ha.

Alla smutsiga detaljer sa...

Till att börja med tycker jag att IRONI-inlägget är ganska mycket trams.
Jah, jag vet och i princip håller jag med dig om det där med censur-liknelsen men å andra sidan har jag både rätt och faktiskt en skyldighet att hålla det värsta borta. Jag tror att trollen oftast spricker när de kommer fram i ljuset så det mesta får stå kvar. Men, jag har också väldigt svårt för etiketterande så som "terrorist", "stalinist" och annat. Det bildrar inte till förståelse och det gynnar inte saken.
I min blogg kommer du aldig att få se ett försvar för våld men däremot massor av fördömanden av brott mot folkrätt och mänskliga rättigheter. Om man inte klarar av att fördöma de massiva brotten mot mänskliga rättigheter som nu begås av Israel i Gaza utan att man i samma andetag måste säga att Hamas också är elaka, då tycker jag att man är fel ute. Jag VET att Hamas utövar olagligt våld och jag hatar det också men nu var frågan om bombningar av humanitära hjälpsändningar, flyktingar och FN!
Oj, nu blev det nästan ett inlägg till. Så kan det gå.
Nu kan jag inte städa mer här i kväll så jag hoppas att du som tittar in håller dig i skinnet och inser att hat och hot inte hör hemma här!

Anonym sa...

Nu blir jag förbannad på alla som uttalar sig om islam och inte har koll på kunskaperna. För det första, så förstår inte jag varifrån du får att suror har ersatts av några nyare suror. Koranen har aldrig ändrats, det är förbjudet att ändra i Koranen, för det är Guds ord. Så det med att i någon av "dina" suror står att judarna är hyndor osv...du måste skämta...Koranen förespråkar fred och kärlek. Inte hat.
Du skriver att i hadiserna står det att Muhammed hatade judarna, men jag har faktiskt inte hört det påståendet tidigare. Undra var du har fått det ifrån?? Men, men...ibland räcker det bara med propaganda.
Judarna talar hela tiden om judehatet, men ni själva bidrar ju inte till att skapa mindre hat i världen. Ni spottar på islam så fort ni har chansen och refererar till er själva som det "utvalda" folket. Jag har en nyhet för er: det är bara ni själva som ser er som det utvalda folket.Men återigen, det gäller att smutskasta andra så att man själv inte framstår i sämsta dager. För mig har ni bevisat nu att ni inte är mycket bättre än nazi-bödlarna under andra världskriget.

Jah Hollis sa...

Läs den senaste kommentaren här ovan. Där har du en förklaring till mycket av eländet i världen i dag. Bråk om hurvida det stod si eller så i några gamla mögliga skrifter vars ursprung är tvivelaktigt och vars relevans i dag inte borde vara speciellt stor.
För övrigt är man stalinist när man (ur vänstervinkel) väljer att censurera bort den del av verkligheten som inte passar in i den verklighet man själv vill presentera som den enda rätta.
Ha för övrigt en trevlig helg. :-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Jah, i alla fall är det en ursäkt för många :-/
Stalinism är mycket värre än så, därav min reaktion kanske http://sv.wikipedia.org/wiki/Stalinism