tisdag 20 januari 2009

Twittrar du?

Vi pratade bloggande idag på jobbet. Hur många besökare har du? Vem kommenterar? Vem länkar? Var pingar du? Det är twitter och twingley och hit och dit.

Jag har med berått mod struntat i att lägga in en besöksräknare på min sida. Jag har ingen aning om det är tre eller 300 som tittar in. Min magkänsla säger mig att sanningen ligger närmre det förra än det senare. När jag funderade på besöksräknare så kom jag till slutsatsen att antingen får jag prestationsångest för att jag har för många besökare eller så blir jag så ledsen för att jag har för få så jag struntade i det.

Hur som helst får du gärna säga hej när du smiter förbi, för det är bra för mitt ego.

I övrigt förbereder jag mig för kvällen då jag ska få utstå en hel del tjat från min fjortonåring. Och du, dom säger denser inte dancer.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har inte förstått vad twittrar är för något. Det låter som fågelkvitter.:)

Klarabella sa...

Hejsan! Jag "vågar" inte heller ha någon besöksräknare. Och om jag ska vara ärlig så visste jag inte ens att man kunde ha en! Men nu vet jag ju! :)

rocky sa...

Jag har statcounter främst för at se vilka sökord som leder till min blogg. Favoriterna är smiskad fitta och ymnig svettning
Att se besökarantal är bara ett plus.

Anonym sa...

Hej! Egot ska ha sitt, stats har sin poäng, ibl, för egot, när man får höga siffror. Men prestationsångest, visst, men beror på läggning. Sökorden är bäst, önskar att de alltid blev offentliga. Mest sökt hos mig fn är "möllers tran", "gäspa fast man inte är trött". Mycket skoj dyker upp. Fast Clive´s är coolast..som alltid.

Jah Hollis sa...

Om man registrerar sin blogg på bloggportalen eller på bloggtoppen får man automatiskt reda på hur många besökare man har per dag eller per vecka.

Och visst sjunger Killers "Are We Human/Or Are We Dancer". I alla fall om man ska tro vad dom säger på sin egen hemsida. Det lär från början ha sagts av Hunter S Thompson. Fast vad vet jag? ;-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Marlene, Twitter är något slags blandning av blogg och fejan som skickar ut flöden till medlemmar.Obama var flitig användare av twitter under sin valkampanj. De som anslöt sig fick sms från Obama när han gjorde utspel mm.
Klarabella, skriv av hjärtats lust, jag läser..
Clive och Stentorp - talk amongst yourself :-)
Jah, jo men då måste du ansluta dig och aktivt kolla...När det gäller danser/dencer så är den senaste "sanningen" tydligen att dom sjunger både och, bara för att förvirra. Jag håller mig till denser, det blir mer innehåll då.

Bengavoice sa...

Hej.

Alla smutsiga detaljer sa...

Hej :-)

Jah Hollis sa...

Dom (Killers) har en lång utläggning på sin hemsida om att de sjunger "Dancer" och deras förklaring låter helt förnuftig. Jag tycker dom borde veta. ;-)
Nä, tacka vet jag Bob Dylan, han överlåter tolkandet till oss alla. Vem är Mr Jones?

Alla smutsiga detaljer sa...

Jah, det är inte ofta det händer men okej då :-)