tisdag 1 januari 2013

Nyårsdag

Jag gillar verkligen nyårsdagen. Att ligga i soffan och slappa utan att ha dåligt samvete för något. Köpa hämtmat och vänta på att det ska bli mörkt igen. Det var en finfin kväll igår, skoj och allvar i en bra blandning. Hemma innan två, det får väl räknas som bra jobbat. God mat, god dryck och goda vänner - det är ju allt jag begär.

Men, det var inte bara skoj och glam - vi hade som sagt allvarliga samtal också. Om vad vi i vår lilla grupp faktiskt har att erbjuda till andra som har det mindre. Av oss själva framför allt. Själv känner jag för varje dag hur jag går sönder av segregationen i vårt samhälle och tänker att om alla kunde ge en timma av mentorskap eller vad det nu kan vara. En hand, en referens, en glimt in i en annan värld skulle det bli så mycket bättre. Det finns så många som behöver bra vuxna omkring sig. Och, det finns så många bra vuxna som kan ge lite utan att det kostar någonting.

Så, har du inte hittat på ditt löfte för 2013 ännu eller om du har plats för ett till - anta utmaningen att ge en timma av dig själv till någon som behöver det. Som ungarna säger - bara gört!

I övrigt har jag nu fem personer som antagit utmaningen 100 burpees på 100 dagar. Vi börjar i morgon så ännu finns tid att haka på. För instrux se gårdagens bloggpost. Haka på. Bara gört!



Inga kommentarer: