måndag 21 januari 2013

Mest skit faktiskt

I fredags bet jag sönder en tand. Som väl är har jag tandvårsförsäkring så jag kan gå och fixa detta även i januari. Det är många som inte hade haft möjlighet till det för tandvård är dyrt. Det är tråkigt att debatten om att även tänderna ska ingå i högkostnadsskyddet för sjukvård har tystnat. Det är väl i och för sig ett tecken i tiden när välfäden krymper.

Var ute och sprang igår. Kände mig lite peppad för det har gått bra så jag tog i lite extra i de lite snabbare intervallerna. De fyra första gick bra (varje intervall är 4 minuter) men den femte!!! Pang sa det i hälen och så fick jag halta hem. Skit och senapsgas för trasiga fötter. Känns något bättre idag men inte bra.

Åkte till jobbet i morse. Satt där i godan ro och lyssnade på radion. Plötsligt kändes det som om jag blev akut snorig. Instinktivt tog jag upp handen bara för att upptäcka att blodet rann från näsan. Som väl var hade jag en paket pappersnäsdukar i väskan så jag lyckades stoppa flödet utan att få blod över hela mig. Det var länge sedan jag fick akut näsblod. Har inte känt mig stressad på sista tiden. Nåja, en gång är väl ingen gång.

Eller så är alltihop åldern, hm, åldern.

Inga kommentarer: