lördag 5 januari 2013

Träningsfritt

Idag har jag en träningsfri dag, nästan. Ska så klart göra de dagliga övningarna och dag fyra på utmaningen #100burpees men bortsett från det så ska jag alltså inte springa eller köra en massa tabata. Det behövs. Jag försöker ju lära mig att inte överträna så att fötter eller andra kroppsdelar håller lite längre. Just nu är min axel lite ur led efter ett pass med gummiband för ett par dagar sedan.

Det är fantastiskt roligt hur mycket man faktiskt kan träna hemma. Jag har ju kort på ett flashigt gym men det blir så mycket mera gjort när jag tränar hemma. En liten springtur och sedan styrkeövningar och stretch. Bra grejer. Det enda som saknas är typ en bastu eller bubbelbad.

Jag lär få mitt lystmäte av rörelse ändå. Idag kommer nämligen min lille vän C på besök. Han ska stanna tills i morgon. Du som hängt med i bloggen har varit med sedan C föddes. Han är alltså ett av mina "barn på stan" vars unga mamma jag försöker hjälpa med smått och stort.  Den unge mannen har nu hunnit bli 3 år och idag ska det bli premiär i simhallen. Som väl är blir det äldsta dottern som tar honom dit. Det är fint. Att äpplet inte faller så långt från päronträdet är nämligen allt som oftast sant.

Inga kommentarer: