onsdag 21 maj 2008

Singelliv och trust in lust

I en artikel läser jag att den som delar kostnaderna med en sambo kan tjäna 500 000 kronor på 10 år. En halv mille alltså. Per person. Fatta vad mycket roliga saker man skulle kunna göra med dom pengarna. Resa, öppna en krog (helst i något varmare land), ideellt arbete - möjligheterna är oändliga.

Ensamstående ska betala tidning, hyra, försäkringar, el och vad det nu kan vara själva. SCB har räknat ut att en ensamstående i snitt har fasta utgifter på 14500 kronor per månad medans sammanboende har utgifter på 12500 kronor. Dessutom går vi ensamstående mer på krogen och lever i största allmänhet mer i skörlevnad (positivt eller negativt?).

Nu ser jag tre vägar att gå:

  1. Arbeta för införandet av ett singelavdrag i deklarationen eller ett särskilt singelbidrag som utbetalas till oss stackare.

  2. Eller så får jag ge mig ut på krogen/stan/jobbet/kvällen/klubben/resa/dans/föreningslivet/nätet eller vad det nu kan vara där man kan hitta någon att dela utgifterna med.

  3. Flytta till kollektiv - borde ju innebära en ännu större besparing?

Hm, tål att tänkas på.

Eller så är det så att friheten är värd att lägga en slant extra på.

På tal om att lägga en extra slant och på tal om singelliv. Dagens snackis verkar vara att apoteket ska börja sälja sexleksaker. Dildos, geishakulor och annat skojsigt. Ett sätt att rädda hem lite verksamhet när Hägglund säljer ut eller bara en utökad service? En taleskvinna säger att sexuell njutning är en hälsofråga. Självklart.

Roligast var undersökningen med frågan; skulle du köpa en dildo på apoteket. Svarsalternativen Ja, Nej och Vet Inte. Men svara inte då!!!

Jag säger; heja apoteket!

1 kommentar:

Mikael K sa...

Och jag säger heja dig!