onsdag 7 maj 2008

Blandband på cykel

-eller en surkärring med hjälm

Redan under gårdagens hemfärd bestämde jag mig för att jag idag skulle skriva om alla puckade cyklister som inte lärt sig grundläggande trivselregler i trafiken. Varför är det så förbaskat svårt att ge tecken när man tänkt svänga? Liksom när jag kör bil talar jag gärna om för mina med- (eller mot-) trafikanter hur korkat de beter sig, skillnaden är att när jag cyklar så hörs det tydligt.

Nu har jag dock hittat ett bättre sätt. I morse var jag nämligen lite busig och skippade P1-morgon och dagens ”viktiga” politiska händelser på väg till jobbet. Redan vid min port pluggade jag in blandbandet i form av mp3ns egen spellista. Musiken som finns där är tonårsdöttrarnas samlade avtryck och det blev en härlig resa.

Det började med Thriller, vilket är sant eftersom jag kör förbi det som vi kallar Mordor, det vill säga Råsunda (i kväll är det derby DIF-Bajen). Sedan rullade jag vidare till Kent, Hellström, Winehouse, och något otippat Ottis Redding. På Torsgatan viskade Lupe Fiasco så förföriskt i mitt öra att jag log mot alla som försökte köra ihjäl mig.

Väl framme på jobbet hade Bob Marley följt mig den sista biten så när Håkan drog igång en ny låt i hissen på väg upp till kontoret var jag tvungen att ta ett litet danssteg.

Det blir en bra dag idag!

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Ja, det är märkligt det här vad trafiken gör oss till. Igår sa jag för första gången på år och dar "blinkårr" till en bilist som inte fattat att det här med att svänga och blinka hör ihop.
Allt talar för Bajen-poäng(er) ikväll. Djurgårdens svit står sig knappast längre.

Alla smutsiga detaljer sa...

Forza bajen!!!