måndag 19 maj 2008

Rajraj

Jag är ganska trög, i alla fall i vissa sammanhang. Jag hittade ett gammalt mess i min mobil som jag fått en sen natt på väg hem från krogen. Först idag, när jag städade mobilen, tror jag att jag förstod vad detta något kryptiska mess ville säga.

Så jag säger det här och nu, det var inte riktigt så jag menade.

Men, hur som helst. Ett tips från coachen är; ta det lugnt med messandet mitt i natten på väg hem från krogen. Det är så lätt att vara för snabb på avtryckaren. Ett mess far i väg i cyberrymden med ett innehåll som såg bra ut i första läget - svårt att ångra.

Man sitter där och har tråkigt på tunnelbanan. Helst hade man velat att kvällen skulle fortsätta vidare på en runda till. Du vet hur det är, man blir mästare på att komma på kvicka formuleringar där mitt i natten. Många mess har gått iväg med fel innehåll, till fel person, vid fel tillfälle.

Oj, om jag fick en krona för varje förfluget mess - Blondinbella kunde slänga sig i väggen med sin miljonblogg. Min och mina barns framtid hade varit säkrad.

Hur som helst, jag har slutat ha ångest över sådant. Det är slut med det. Men, jag har som du förstår svårt att tolka dolda budskap. I alla fall ibland. Här skulle det passa bra att illustrera med en låt tänker jag. The sign med Ace of base kanske? Kommer du ihåg den? Jag också så jag väljer en annan.





1 kommentar:

nurseblog sa...

Ja, det där med mess kan bli riktigt pinsamt. Just idag råkade en kollega skicka ett mess om en överraskningsfest till fel person- tyvärr just till den som skulle överraskas... Lätt hänt.
Hon messade den hon brukar messa till av bara farten...

Vore inte så dumt om man kunde tjäna en slant på dumheter man skickat iväg =)