torsdag 15 maj 2008

Headhunting

För några dagar sedan åt jag lunch med en god vän. Vi snackade jobb och plötsligt frågade han mig "varför skulle jag anställa dig"? Hm, ja det kan man ju fundera över, så det gjorde jag.

Jag är en kompetent och kunnig jurist i mina bästa år med sådär 10 års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete (erfaren men inte fast i en fåra).

Jag är social och har lätt att knyta nätverk (alltid en tillgång med utåtriktade personer).

Bland mina starkare sidor kan nämnas att jag är kreativ och flexibel. Jag har aldrig missat en deadline (alltså stukturerad och organiserad).

Jag är oftast trevlig men jag räds ints säga vad jag tycker eller ta obekväma beslut (chefsämne).

Van att ha många bollar i luften är jag så klart, gillar både att jobba på egen hand och i team (självständig).

Tonåriga och självgående barn (ingen VAB-risk).

Mina lönekrav är förstås avhängiga erbjudandets art och arbetsvillkor (det kan bli dyrt).

Skulle jag inte bli headhuntad så får jag väl tänka om och gifta mig rikt.

Erbjudande, någon?


7 kommentarer:

Anonym sa...

Kvalitéer som jag, som en god vän, kan intyga verkligen existerar! Kram från du vet vem på sitt första bloggäventyr

Alla smutsiga detaljer sa...

Den fick man smöra för...;-)

rocky sa...

nu kommer skammen och ångesten krypande tillsammans med mitt mindervärdeskomplex.

Alla smutsiga detaljer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alla smutsiga detaljer sa...

Själv har jag uppenbarligen ingen skam överhuvudtaget. Har klampat runt hemma hos dig i flera dagar utan att knacka. Tyckte det var trevligt så jag länkade dessutom utan att fråga. Förlåt.

rocky sa...

äh, jag blev bara glatt överraskad.

arabicwindow sa...

Thanks a lot for sharing this amazing knowledge with us. This site is fantastic. I always find great knowledge from it.

Headhunter Stockholm