lördag 17 maj 2008

Svenska cupen och facklig kamp

Idag spelar Hammarby mot Mjällby i Svenska cupen. Som Bleking i förskingringen borde jag kanske göra andra prioriteringar men som du säkert vet är jag Bajenflicka rakt igenom.

Jag vill trots detta uppmärksamma en sak som faktiskt är lite imponerande.

Majoriteten av de svenska fotbollsklubbarna har så klart inte fostrat någon av EM-truppens spelare, spelarna är ju trots allt bara 23 och klubbarna bra många fler.

Det finns ett gäng klubbar som fostrat en.

Det finns en klubb som fostrat två, och det är Mjällby. Både Wilhelmsson och Linderoth tog sina fösta fotbollskliv där. Lite flott tycker jag.

Idag spelas ytterligare en fotbollsmatch av rang men av en helt annan karraktär. Svenska och polska byggnadsarbetare möts i en vänskapsmatch på Sundbybergs IP kl 13. Matchen tillägnas Fair Play på arbetsmarknaden.

Jag håller på justa arbetsvillkor och Bajen!

Uppdatering
Bajen - Mjällby 5 -1
Uppdatering2
Byggnads Sverige - Byggnads Polen 1 - 2

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Häftigt med en match mellan byggnadsarbetare, och att den tillägnas en så viktigt sak! Hur gick det i den matchen?

Alla smutsiga detaljer sa...

Vet tyvärr inte, kunde tyvärr inte vara där. Återkommer med resultat när jag vet.