lördag 10 maj 2008

Gangsterfasoner

Ytterligare en sen natt på stan med öl och gott sällskap. Musiken var det väl så där med och dansen inskränkte sig till lite vaggande i början på kvällen men för all del, dansa kan man ju göra någon annan gång. Jag vet nu i alla fall att långa farbrorn finns och att han har en cykel.

Jag har ofta svårt att sova efter en natt på stan. Orolig sömn som sällan blir tillräcklig, vare sig i omfattning eller kvalitet. Vid femtiden kom stora morgontidningen i brevlådan, ett välkommet avbrott i sömnlösheten som gav mig möjlighet att kika lite på vad som hänt utanför min egen värld.

I en notis läser jag att slagsmål utbröt på en köpestämma för ombildning av hyresrätter till bostadsrätter. Representanter från en konkurrerande bostadsrättsförening ansåg sig ha första tjing på de utbjudna lägenheterna.

Seriöst, nu har det väl ändå gått för långt!

Polis tillkallades och jag tycker bestämt att bostadsrättsföreningarna ska stå kostnaderna för bevakning av sina egna evenemang!

Inga kommentarer: