söndag 10 mars 2013

Tur i kärlek eller i spel

Det ser så frestande ut. Solen skiner och himlen är blå. Längtan efter att sitta på min pyttelilla pilsnerbalkong och njuta av eftermiddagssolen. Dock är det svinkallt, vackert, men kallt. Det dröjer inte länge dock innan det är dags, och i år ska jag göra allt annorlunda. Jag ska inte förodla en enda chiliplanta, ingen basilika och inga tomater. Har jag tur får jag frukt på förra årets chiliplantor, och resten kan jag köpa.

Klart man blir lite sugen på att bli hemnetknarkare igen. En stuga på landet, en trädgård, kanske rent av en sjöglimt. Fast, inte ensam. Det blir för trist. Drömmer ju fortfarande om mitt sommarkollektiv för vuxna människor. Varför ska det vara så svårt. Ett ställe för samtal och umgänge. När man verkligen har tid att snacka och vara.

Får väl vinna på lotto och sedan skaffa typ ett änglagårdshus där alla får plats och ordna stora fester och intima kalas. Det vore en dröm att drömma. Ska bara börja spela först, det är en bra början. Eller i alla fall köpa mig en lott. För den som inte har tur i kärlek borde ha rätt till lite tur i spel!

Inga kommentarer: