torsdag 28 mars 2013

Ledig dag

Tar ut en ledig dag, det behöver jag. Har allt för många timmar på kompkontot och gör av med några få i påskhelgen. Är trött och behöver sova. Har svårt för det när det är stressigt och när det dessutom är fullmåne. Det värsta är dock tonåringen som är i studentskiviesvängen vilket innebär sena nätter och oro för en hönsmamma. 

Varför kan de inte ha skivorna på helgen när det finns kollektivtrafik? Ja, ja - jag fattar. Då skulle haken som hyr ut inte tjäna pengar. På helgerna har de ju ändå fullt. Men har ni tänkt på att ungarna ska klara av skolan också? Att de ska hinna umgås med mormor som är på besök och sånt? 

Ja, ja - jag vet att jag skrivit om det förut. När jag var 18, 19 orkade jag också gå direkt från krogen till jobbet. Jag vet! Men, på den tiden hade jag ju lämnat mammas ömma famn för eget och för den delen fanns inga mobiler så man kunde ha kontakt hela tiden. Jag förbannar den moderna tekniken som gör att man behöver ha kontroll. Den gör mig sömnlös. 

Och, återinför nattrafik på tunnelbanan. Snarast!

Inga kommentarer: