lördag 9 mars 2013

Avgår

Jag är en föreningsmänniska. En ideell typ som gillar att styra och ställa och att göra skillnad. Jag har varit ordförande i den lokala partiföreningen i många herrans år. Två val har jag suttit i förhandlingar och försökt förändra. Idag, typ sex eller sju år senare avgår jag. Det känns vemodigt, det känns skönt, det känns läskigt och det känns bra. I sista sekund har det blivit klart vem som tar över om föreningen väljer att välja henne. Det kan nog bli bra det också.

Under årets första månader har jag blivit erbjuden diverse poster här och där. Jag har blivit intervjuad för en post i en statlig styrelse som jag antagligen kommer att sitta i och fått chansen att styra och ställa lokalt i en annan förening. Det finns så mycket som behöver göras. Kan inte du se till att engagera dig så vi blir fler som delar på de ideella timmarna.

Jag har nyss också fått ett "erbjudande" som jag inte vet hur jag ska kunna tacka nej till. Ett hedersuppdrag som heter duga. Det kommer krävas massor av tid och energi. Ersättningen är så klart noll, i alla fall i pengar räknat men det har väl ingen betydelse egentligen. Om, jag säger om, jag bestämmer mig för att jag vill och jag får vara med på resan uppåt kan det vara jag som lyckas med det andra har satt igång. Som vi brukar säga, skördar de lågt hängande frukterna. Det vore väl fantastiskt.

Hur som helst, idag avgår jag. Det var dagens budskap.

Inga kommentarer: