fredag 1 mars 2013

En svensk tiger?

Såg äntligen den omtalade ironiska sången om det svenska försvaret som tydligen var en del av ett populärt underhållningsprogram i rysk tv i veckan. Bortsett från att den var hyfsat taffligt framförd och de sexistiska buskapen i sången så innehöll den också en del allvar.

Jo, tänker du - det är ju förskräckligt att vi talat om för ryssen att vårt försvar bara håller en vecka vid invasion. Klart det inte ens håller en vecka. Det kan jag aldrig tro. Men, nu är det inte detta jag tänker på. I låten sjungs det om hur en invasion går till, bombning om natten och sedan marktrupper för att "städa upp". Jo tack, jag vet en annan "försvarsallians" som beter sig just så....

Jag vill inte bli invaderad av Ryssland men jag vill absolut inte heller bli invaderad av NATO, eller vara en del av ett NATO som invaderar andra länder. Jag vill nedrusta.


Inga kommentarer: