tisdag 23 oktober 2012

Utmattad

Sitter på tåget på väg till Arlanda. Ska ha möte i Köpenhamn idag. Träffa nordiska kollegor för att prata om situationen för vissa sexuella och reproduktiva rättigheter och bekymmer vi har gemensamt. En dag i Köpenhamn låter väl finfint och så skulle det kunna vara.

Igår kväll deltog jag på fullmäktige i min kommun. Mötet var slut kl 22.30. Jag debatterade bostadspolitik, skolpolitik och sade en massa självklarheter. Att vi behöver fler bostäder, inte färre hyresrätter. Att vi behöver ett kommunalt gymnasium i vår kommun. Att man kan bestämma sig för att inte acceptera rasism.

Jag gillar debatterna. Det är roligt att delta och försöka förbättra. Men, att vara fritidspolitiker och jobba väldigt mycket är ett hårt jobb. Kanske måste man välja. Fast man har lust med så mycket.

Om ett par timmar är jag på väg hem igen.

Förresten, det är typ 64 dagar till julafton.

Inga kommentarer: