lördag 24 september 2011

Ledig lördag

Det är ledig lördag, ja - faktum är att det är ledig helg. Den första på länge och den sista på ett tag. Ska njuta av att bara vara och försöka se förbi skiten i hörnorna och dammet under soffan. Fast, en sak ska jag göra. Jag ska skörda det sista på balkongen. Tomater, basilika och chili.

Det är inte bara ledig lördag, det är lönehelg också. Trevligt, i alla fall en liten stund. Ska ut och shoppa lite grann. Titta efter en höstjacka och hörlurar till mobilen. Tänkte testa runkeeper eftersom jag nu har en iPhone och se om det är bra för mig och mina "resultat". Skulle ju egentligen springa ett litet lopp nästa helg men det blir jobb istället.

Nåja, det är då och nu är nu. Huset är fullt av ungdomar som snart ska ge sig av till Gröna Lund. Det är så härligt att ha dom här. Dom börjar vakna till liv och gruffa om vem som ska in i badrummet först men det är okej för det är tonåringar (dom flesta av dom) så det hör liksom till. Snart mycket snart flyger den äldsta ut och då kommer jag ändå att sakna det.

Någon som vill hyra ut en lägenhet föresten?

Inga kommentarer: