onsdag 21 september 2011

Back in old Sweden

Jaha, så var det dags för vardag. En ny vardag. Sedan en vecka på nytt jobb och det har gått undan. Först en helg i San Francisco. Det var galet och helt nytt. Människor från de "rika länderna" och deras inställning till "Hiv and the law" var ämnet för dagen. Moderatorn var ett nyhetsankare från BBC och min bordsgranne hade tills dagen innan jobbat för Obama i vita huset.

Vi diskuterade straffrätt och olika länders inställning till bärare av HIV. Sverige har en väldigt hård inställning när det gäller detta men det är inget mot vad man har i USA. Jag kan verkligen inte förstå att man kan få 25 års fängelse för att spotta mot en polis om man bär på HIV (hur olämligt spottandet än är). Vetenskap och forskning är ingen intresserad av.

Även om det var sjukt spännande och utmanande att delta i konferensen vill jag verkligen inte rekommendera en weekendresa till San Francisco. Det tar på krafterna, det kan jag lova. Jag brukar tycka det är svårt med omställningen mellan sommar- och vintertid så nio timmar är ingen lek. Eftersom jag är lite snurrig och vimsig lämnar jag bloggandet för idag.

Over and out.

Inga kommentarer: