onsdag 7 september 2011

Hur mår du idag?

Tog tunnelbanan/bussen till jobbet idag för andra dagen i rad. Skyller på att jag har lite ont i halsen och att jag gärna vill bli frisk så jag kan ut och springa. Det känns viktigt att inte tappa för mycket. Ikväll ska jag försöka ta en tur. Hade funderingar på ett litet spontant lopp. Det går en lokal liten (tävlings)jogg ikväll hemma i byn men det blir nog bara en tur i det vanliga spåret.

Nåja, jag är ju ganska tidseffektiv. Det måste man vara när man har många järn i elden. Kollade mailen när jag satt på tunnelbanan och upptäckte till min glädje att man ändrat min hemresa från San Francisco nästa vecka. Det betyder ett jag har åtminståne ett halvt dygn till återhämtning och vem vet - kanske en promenad. Inget att klaga på. Fast, det blir en lång resa på kort tid.

Dessutom, på bussen som jag bytte till för att komma till jobbet träffade jag en bajenbekant. Med betoning på bekant. Lite oväntat sådär men himla trevligt. Det är känslan i Bajenland, vi är familj, vart vi än ses. På den korta turen hann vi gå igenom bajentruppen inför nästa år. Vem stannar och vem går? Väl framme på jobbet känner jag mig peppad för dagen trots läget i tabellen.

Bortsett från det där lilla svidet i halsen mår jag väldigt bra, hur mår du?

Inga kommentarer: