torsdag 4 augusti 2011

Dags för valkampanj

Så har ytterligare en person från Vänsterpartiets högsta ledning ställt sig till medlemmarnas förfogande som blivande partiledare. Det är väl bra. För närvarande kandiderar alltså fyra personer till posten som partiledare inför kongressen 2012. Då slår alltså vänstern Centerpartiet med en så långt.

När dom tre kandidaterna för Centerpartiet hade utkristalliserat sig dök det genast upp "kampanjgeneraler" för den ena eller andra kandidaten och det är säkert så att dom känner de sina. Jag undrar dock om inte tanken med flera kandidater är just att dom ska få berätta vad dom vill göra med sitt uppdrag innan dom väljs?

Jag känner alla kandidaterna som vill bli partiledare för Vänsterpartiet mer eller mindre. Samtidigt kan jag inte påstå att jag vet hur majoriteten av dom vill förändra vare sig ledarskapet eller partiets inriktning. Jag hoppas verkligen att man nu tar ett kliv framåt i den här processen och inte låter det stanna vid att "vi har ju många kandidater". Nej, jag och många med mig vill veta vad ni vill. En programförklaring och en viljeinriktning vore på sin plats.

Inga kommentarer: