söndag 21 augusti 2011

Bättre sent än aldrig

I helgen har jag genomlidit en prövning.. Jag har nämligen befunnit mig på landet utan uppkoppling. Det är ju okej om det bara är en helg och man är förberedd så det gick an. Det var dessutom kräftskiva med tillbehör. Tillbehören bestod av goda vänner, luncher, frukost, fika och inte minst skogspromenader och en eller annan nubbe.

Vi har plockat si så där 12 liter kantareller. Och det i en skog där det normalt inte växer särskilt mycket kantareller. Det borde väl tyda på att det är ett svampår om något så om du inte varit ute och plockat svamp ännu så är det dags.

Nåja, nu är det kväll. Jag har landat hemma, varit ute och sprungit och slängt i en maskin tvätt. År fortfarande mätt efter helgens exesser så nu lutar jag mig tillbaka, slänger ett öga på TV:n och ser morgondagen an.

1 kommentar:

Helena Duroj sa...

låter fint! men svampår är det inte...