fredag 26 augusti 2011

Comhem, vi börjar om igen

Sitter och väntar på att comhemreparatören ska dyka upp. Det lär dröja säger luttrade vänner. Faktum är att jag inte haft så mycket bekymmer med bolaget i fråga men det kan ju i och för sig bero på att jag bara anväder dom till TV-basutbudet i fastighetsägarens regi.

Jag är ingen trogen kund när det gäller kommunikationsinfrastruktur. Jag har telefonabonnemang hos såväl Telia som Comvic. Datorn får sitt in flöde via Banhof och TV:n då via Comhem. Just nu! Det där kan ju ändra sig.

Nu när det är höst är det dags att se över alla avtal. Började med att gå till banken igår för att prata sparande, pension och annat. Jag hoppades på att få träffa en äldre kvinna som kunde ta tag i bitarna, det hade känts tryggt. Men, istället fick jag träffa Kenneth. Kenneth är si så där 37, gift tvåbarnspappa och eu-skeptiker. Jag vet en del om hans familj, var hans fru kommer ifrån och när dom brukar ha släktträffar i hennes familj.

Kenneth gillar Småland. Han är en glad typ som troligtvis också gillar sitt jobb. Men han ogillar som sagt EU. Därför gillar han Jonas Sjöstedt. Med det inte sagt att han är Vänsterpartist, det tror jag inte, men han gillar Jonas.

Nåja, vi pratade en timma men vi hann inte så långt. Vi måste ha ett nytt möte för att fundera ut bästa möjliga lösning på sparande och pension. Herregud jag är verkligen medelålders. Och, medans jag skrev denna text dök reparatören upp.

Inga kommentarer: