onsdag 15 juni 2011

Saknad

Sitter på mitt rum på jobbet och lyssnar på partiledardebatten. Det är lite intressant med en delvis ny uppställning. Ont om kvinnor men ändå. Det är trevligt med nya röster i debatten. Det behövs. Det behövs verkligen. Samtidigt är det jobbigt att lyssna för jag tänker på hur det var förra året vid den här tiden. Då hade jag min pappa att diskutera debatten med, det har jag inte idag.-

Jag vet inte om du minns men jag hade pappa som värdemätare på partiledardebatterna? Dom senaste veckorna har jag saknat min pappa lite extra. När dottern slutade skolan saknade jag honom. När jag tittade igenom bilder från förr saknade jag honom. Och som sagt, idag saknar jag honom.

Jag tror hur som helst att pappa hade varit irriterad på Reinfeldt. Jag tror att han hade varit glad att höra Juholt. Jag tror att han trots det hade saknat Mona, faktiskt. Jag saknar pappa. Skulle vilja prata med honom. Förra sommaren vid den här tiden hade jag kunnat göra det. Det kan jag inte idag.

Inga kommentarer: