onsdag 8 juni 2011

Krig och krig

Jaha, så har högerregeringen, sossarna och miljöpartiet gjort upp om fler och mer krigsinsatser i Libyen. Sossarna vill dessutom enligt uppgift ge sig in i Sudan och Syrien. Jag undrar om det inte också är dags att fundera på Yemen och varför inte i södra Thailand?

Vi krigar i Afghanistan, det har ju funkat så där. Jag vill bestämt hävda att det inte funkar att bomba fram fred. Vi behöver inte mer krig, vi behöver fred. Vem pratar om fredsinsatser och verkligen menar det idag?

För övrigt slog Sverige Finland i EM-kvalet igår. Samtidigt gjorde SVT årets groda. Jag hoppas ni tar ett snack med killen som gjort detta inslag SVT:

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Han som gjorde kommentaren heter dessutom Dusan Umicevic, vilket på något vis ger en extra knorr till det hela.
Jag tror inte det var någon illvillig tanke bakom det hela, utan ett misslyckat försöka säga något originellt.
Dock har han nog rätt i att många, både invandrare och infödda, trivs i Rosengård. Det finns delar av området som är riktigt fina.

http://www.svd.se/sport/svt-zlatan-trivs-som-invandraren-i-rosengard_6226817.svd

http://jahhollis.blogspot.com/2011/06/dagens-nej-tack-till-beatles-pris-till.html

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag tror du har helt rätt men det blev tokigt hur som :)