söndag 22 maj 2011

Ut i verkligheten

Måste få lite studentrelaterat gjort idag. Bestämma leverantör av studentplakat, planera buffé, dukning och vad man nu måste göra. Trots att vi kör en "lågbudget-variant" är det mycket pengar som ska ut dom kommande veckorna. Nåja, det kan det väl vara värt. Dottern har kämpat hårt dom gångna åren och klarat sig igenom med den äran. Det är riktigt fint. Det är också oändligt spännande att skicka ut sin unge i verkligheten.

Jag har försökt förmå dottern att inte söka något universitetsprogram på en gång. Det känns fint att hon lyssnat. Istället har hon sökt en liten enstaka kurs inom det område som hon har i kikaren. För att känna på liksom. För att inte sätta sig med en kvarts mille i studielån och en utbildning som sedan känns fel. Hon är också lyckligt lottad som har både sommarjobb (lite för mycket) och antagligen jobb i höst.

Nåja, tillbaka till planeringen. Inser nämligen att jag kommer att behöva hyra en kyl. Det känns helt galet men jag bor helt enkelt för trångt. En kyl som får plats under ett av bufféborden. Kära nån, hur ska jag få ihop det här? Men, å andra sidan. Dottern har sytt sin egen klänning, trots att hon inte sytt en söm förut. Då borde väl jag kunna få ihop en buffé och en studentskylt.

Inga kommentarer: