torsdag 12 maj 2011

En skitsak? pt2

Skickade ett brev till BP, SvFF och SEF med anledning av derbyarrangemanget på Grimsta i måndags. Brevet till SEF kom tillbaka trots att jag hade klippt mailadressen från hemsidan. SvFF har jag inte hört något från (lägger ut om jag till äventyrs skulle få ett mail) men BP har svarat.

Så här skrev jag:
Hej, igår besökte jag för första gången i mitt liv Grimsta IP. Tyvärr blev matchen för mig som Hammarbyare tråkig rent resultatmässigt men det är ju en del av spelet och det är så klart inte därför jag mailar till er. Istället har jag som fotbollsälskande kvinna en helt annan fundering.


Ni bjuder in till en elitmatch där din vet att det antagligen ska sättas publikrekord. På den läktare (J) där jag befann mig var det många hundra supportrar varav kanske en tredjedel kvinnor. Till alla dessa gäster erbjuder ni en "Bajamaja" och en pissoar. Alltså, en toalett som ska delas av alla dessa hundratals personer.

Det pågår en debatt i samhället om kvinnor som väljer bort fotboll. Det påstås att det är av rädsla för bråk och hårt språk på läktaren. Trots matchens dåliga kvaliet igår upplevde jag inget av detta på läktaren. Däremot kommer jag inte att besöka en arena där jag inte ens kan gå på toaletten en gång till. Det är undermånligt och en skymf mot oss som älskar fotboll. När jag betalar entré till ett nöjesevenemang förväntar jag mig åtminstånne ett minumum av service.
mvh/ASD

BPs svarHej. Tråkigt att du ej var nöjd med vårt arrangemang. Vi kan bara beklaga det inträffade och ta kritiken till oss för att bättra på till nästa gång. Det blev en förändring under matchdagen med Hammarbys supporter-placeringar, men det är inte någon ursäkt.

Arenan har ordentligt med toaletter då vi inte har de olika sektionerna , sektionerade som vi hade vi denna match. Men vi lovar att se över detta då vi gärna ser all publik som nöjda kunder och visst är det viktigt för svensk fotboll att kvinnor kommer på våra matcher.

Med vänliga hälsningar/Christer Hellqvist

Inga kommentarer: