söndag 6 februari 2011

Så gick en helg

Har tillbringat helgen på konferensanläggning i Roslagens famn. Som brukligt sov jag riktigt dåligt. Jättesköna sängar, lagom varmt men alldeles för mörkt och tyst. För en stadsbo som mig (även om jag är född lantis) krävs lite liv och ljus för en god natts sömn.

Efter en helg på konferens känns det som jag varit borta en evighet. Vad har hänt med Egypten? Inte ens Al Jazeera verkar vara så intresserade längre. Konstigt, det som var så hett för två dagar sedan verkar vara över. Vad hände egentligen i Syrien? Hur går det i Jordanien? Är diktatur plötsligt okej igen eller vad?

Något har ändå hänt. Sverigedemokraterna har haft sin första kris. Påläggskalven William Petzäll söp till det och blandade med lite piller, slog sönder en lägenhet och blev hämtad av farbror blå. Nu har han tagit timeout. Vi får väl se om han kommer tillbaka. Det lär inte vara sista skandalen som sipprar ut från riksdagsgruppen för vad jag har förstått går det vilt till i korridorerna ibland.

Slutligen sporten. Bajen stortorskade igår, det brukar man inte göra i första träningsmatchen. Som sagt brukar jag inte missa första matchen heller. Det måste betyda att nu vänder det.

Inga kommentarer: