fredag 11 februari 2011

Jubileer och jubilarer

Tänk vad tiden kan gå fort ibland. Det känns faktiskt som igår när jag bestämde mig för att börja blogga. Till och börja med tänkte jag verkligen avslöja en massa smutsiga detaljer och det har väl också hänt en eller annan gång men det kanske inte har varit det primära.

Det som istället hände var faktiskt att det knöts broar och kontakter som aldrig hade skett annars. Märkligt nog gick ett helt gäng linjer till Malmö av alla ställen. Jag trodde att min bloggkamrat "Sånger från nedre botten" verkligen var kompis med dessa bloggare men han hade liksom jag bara råkat klampa in av en händelse.

Nåja, det ena har lett till det andra och man kan konstatera att flera av dom bloggar som knöt ihop detta mycket grovmaskiga när nog har somnat eller vilar ganska rejält. Dock inte en av dom. Världen enligt Jah Hollis lever och frodas med den äran. Det finns för det mesta ett nytt inlägg och inte sällan något nytt att fundera över. Dessutom bilder i massor som man kan njuta av om man har lust.

Idag hoppas jag dock att bloggaren själv njuter lite extra för födelsedagar är värda att fira. Idag fyller Hollis jämt. Hoppas du får en finfin kväll på stamhaket ikväll Jah! Jag ser till att höja en skål för dig i min stad vid si så där 17.40. Så nu vet du det! Grattis.

Min favorit får sjunga till en av dina(hoppas jag):

5 kommentarer:

Bengavoice sa...

Jag fattar piken, Alla.
Presentkortet på öl med sällskap i Hufvudstaden är överlämnat, tillsammans med en del annat. Det var en strålande fest.

Jah Hollis sa...

Tack så himla mycket!
Nej jag har knappt träffat en enda bloggkamrat i verkliga livet, förutom till exempel han i kommentaren här ovan.
Men nästa gång jag är i Stockholm tar jag med mig det fina presentkortet jag fick i går. Och ska jag använda det (och det är klart jag ska det) så lär vi ses då.
"En strålande fest" är för övrigt årets understatement. Den känns i både kropp och själ i dag.

Jah Hollis sa...

Bowie sjunger om Bob Dylan.
En supercombo.
Fick på själva födelsedagen bildbevis för att Dylan har en tröja med mig på.
För det kan väl inte ha varit någon photoshoppad variant...?

Alla smutsiga detaljer sa...

först och främst, Benganvoice - förlåt. Du borde så klart blivit omnämnd i posten eftersom det var tack vare dig som jag fick vara med att fira. Tack och förlåt.
Jah, skojsigt. Se nu till att höra av dig när du kommer till stan. Då kanske jag samlar ihop både Sånger och Slow och kanske någon mer.

Jah Hollis sa...

Jag ska försöka planera in ett Stockholmsbesök snart igen (jag var ju där på en snabbis i december) så att jag hinner med att träffa alla jag så gärna vill träffa. Det var flera stockholmsbor som hörde av sig och grattade och som vill ses.