torsdag 7 januari 2010

Uppstart

Tillbaka på kontoret och jag konstaterar att det är ett väldigt trevligt kontor. Även om världen utanför verkligen går i grå-vitt så är det liv och rörelse och det piggar upp. Blickar bort mot stadshuset som ligger granne med kontoret där jag ska träffa huvudjägaren senare idag....

Nåja, ett nytt år alltså. Läste i tidningen idag att innevarande år betyder fler arbetsdagar än på länge. De flesta helgdagarna infaller på helger vilket innebär att vi har fler arbetsdagar än på många år. 254 stycken för att vara exakt. I någon av tidningarna jag läste i morse stod det att det var regeringens arbetslinje som slog igenom. Hm - även om mycket är deras fel så...

Sen är det det där med piraterna. Sedan tidigare vet vi att filmen Avatar slår rekord på rekord när det gäller intjänade pengar. Filmer som omsätter mindre staters hela statsbudgetar gör mig ofta lite skeptisk, det är sjukt. Hur som helst läste jag idag att filmen dessutom sätter rekord i antalet nedladdningar. Vad betyder det egentligen?

1 kommentar:

Eva Nygren sa...

Det är lite galet med de här dyra produktionerna. Samtidigt kan jag känna "heja, det finns fortfarande folk som masar sig hemifrån, till bian". Det är bra, tycker jag.

Du måste se Fish Tank, du som har unga flickor hemma. Fast det är en hemsk film på många sätt, men ändå med en ljus ton på något sätt. Min 25-åriga dotter som var med när vi såg den igår, sa att hon blev så oerhört påmind om hur det var att vara 15. Jag tror att hon menade att det var rätt jobbigt ...