måndag 18 januari 2010

Rätta knycken - bebisblogg

Hade en liten bebis på besök i natt. Du vet den där unga tjejen som jag berättat om tidigare kom och sov över med sin son. Han är hysteriskt söt den där ungen. Två månader gammal och han charmar redan omkull varenda människa. Modellkontraktet är redan klart och du kommer antagligen att se honom på TV inom några månader. Så söt är han att han blivit upptäckt av modellagenter.

Nåja, det betyder inte att han inte kan låta en hel del och kräva sin tid. Det är svårt att hitta rutiner och system för hur det ska funka. Mamma som knappast hade kommit ur sin tonårstrots själv har lite svårt att hitta fram. Igår gjorde jag dock en insats som hette duga. Jag lärde den unge gossen hur man gör när man suger på napp. Mamma har försökt många gånger och misslyckats. Jag tog dock fram knepen jag lärt av min mamma och det funkade.

I morse mötte jag en ung mamma som för första gången sedan pojken föddes hade sluppit amma sig genom natten för att pojken skulle sova. Jag mötte också en liten kille som inte fått sin nattsömn störd av att inte få sugbehovet tillfredsställt En lite gladare familj helt enkelt. Det kändes fint att ha knycken kvar, det gjorde mig glad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kommer bli en bra mormor när den tiden väl kommer! Skönt att höra att det går ok för den unga mamman. Hör av dig om det är något vi kan göra för henne! Vi ses!
Grannen Jessica