lördag 23 januari 2010

Handväska eller rygga?

Jag är verkligen ingen väsktyp. Eller jo, jag gillar min ryggsäck. Jag har en Haglöf i lagom storlek. Den jag hade förut var snyggare men den blev ju stulen samtidigt som cykeln i höstas. Den såg ut som en lagbok och så stod det "De lege ferenda" på den. Annat är det med mina ungar. När vi är hemma i byn hos mina föräldrar har döttrarna sina högtidsstunder. De letar på vinden efter mormors gamla väskor och dom kollar på byloppisen efter ännu fler. Dom är väsktyper - bägge två.

På tal om om handväskor. Mona, och hennes snyggväska. Helt seriöst, nu har väl Mona-hetsen nått sin botten. Det måste vara botten. Om Mona hade varit typen som sprang runt med nya 50 000 kronors väskor varje vecka skulle man kanske fundera men herregud, hon har köpt/fått en väska. Dom måste vara desperata nu, dom som drar igång anti-Mona kampanjerna. Det måste vara botten nu.

Ingen kommenterar Freddans fula, för små och säkert dyra kostymer. Jag är ingen väsktyp men faktum är att jag verkligen gillar Monas väska. Jag skulle inte tacka nej om någon gav den till mig i present. Jag skulle inte gömma den i garderoben. Faktum är att jag tycker det är helt okej statsministerkandidaten Mona Sahlin har en snygg väska - eller tycker du hon borde ha en ryggsäck från Haglöfs? Helt ärligt?

2 kommentarer:

rocky sa...

Jag är en väsk-galning. Jag har hjärtformade, glittriga, röda, med rosetter osv, osv. Men jag försöker att inte köpa så många nu. Det går sådär.

Jah Hollis sa...

Snacket om Monas väska är ju bara trams. Det måste väl ändå vara hennes ensak.
Sjäv har jag en Converse axelväska med en väldig massa fack och utrymmen i. Det behövs till pengar, kamera, almanackor och adressböcker, pennor och cykellyktor. Men det kan bli lite pinsamt ibland när jag ska betala i affären och inte hittar pengarna ibland alla håligheterna.
Sleepy Bulldog finns för övrigt sedan ett par månader i en av kranarna på mitt stamställe. I en annan kran finns Young´s Double Chocolate Stout som också rekommenderas varmt. Twisted Thistle IPA brukar det också bli en och annan. Men man får se upp, eftersom den är något starkare.