fredag 1 januari 2010

Återkomstens år?

Jepp, så var det eftertankens ruelse och bakisdags då. Nyårsdagen är en sådan dag, en av dom få när jag faktiskt vägrar göra något annat än att sitta i en fåtölj, eller ännu hellre ligga på soffan, och titta på TV. Tyvärr har yngsta dottern ockuperat vardagsrummet för tillfället eftersom hon somnade på soffan i natt så TV:n får vänta. Solen skiner ute men det struntar jag i. Det är kallt och jag firar nyårsdag hemma.

Har du givit några nyårslöften? Jag har lovat flera saker men av tradition sätter jag inte dessa i verket förrän i morgon. Jo, ett av dom ska jag starta med redan idag. Det handlar om att minska mängden tjat och gnat. Det borde gå. Annars hoppas jag att 2010 blir återkomstens år. Både för Bajen och för dom röd-gröna på tronen.

Jag tycker som sagt att 2009 var ett skitår men faktum är att det blev en fin avslutning. Dagen före nyårsafton blev jag uppringd av en huvudjägare och ombedd att komma på möte om några dagar. Kanske blir det ett nytt jobb i alla fall men samtidigt är valrörelsen så nära. Svåra beslut, svåra val - nåja, det är bara ett möte ännu så länge.

Inga kommentarer: