lördag 9 januari 2010

Lurad

Jag är inte så bra på att måla, vare sig bilder eller väggar. Nu håller jag dock på med ett renoveringsprojekt, att måla och fixa dotterns rum. Hon ska ha en grå/rosa vägg, två vita väggar och en vägg med en bildtapet föreställande New York. Dessutom ska det bli en stor garderob. Förhoppningsvis ska det innebära att det blir lättare att hålla ordning på grejerna.

Jag är som sagt inte så bra på att måla därför hade jag bestämt mig för att göra det ordentligt. Underarbetet väl utfört tänkte jag och tejp och så löser det sig nog. Idag har jag klättrat upp och ner på stolar och målat och samtidigt har jag upptäckt att jag slarvat lite med slipningen. Nåja, jag är ju inte proffs.

Jag är inte så bra på att måla men en sak har jag redan lärt mig. Jag har snålat lite med materialet - det sa man inte göra. Jag tänkte att vit färg är väl vit färg. Ack vad jag är lurad. Idag köpte jag den grå/rosa färgen. Äkta beckers färg, en hundring dyrare. Samtidigt fick jag köpa mer vit färg eftersom jag hade köpt billig vit färg. Det går åt enorma mängder och därmed blir det lika dyrt. Så bli inte lurad, köp riktiga grejer!

2 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

New York? Kapitalismens vagga?

Varför har du inte Röda Torget eller Pyongyangs skyline på väggen istället? ;-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Har Pyongyang någon skyline? Röda Torget - då kan du snacka kapitalism.