fredag 15 januari 2010

Nya tider

Jag har fått erbjudande om ett nytt jobb. Ett fint jobb med titel och lön och utvecklingsmöjligheter. Jag har fått ett nytt jobb med 246 dagar kvar till valet. Jag har fått ett nytt jobb som jag inte kan tacka nej till. Jag har fått ett nytt jobb som är både spännande och utmanande.

Har en klump i halsen och en liten knut i magen. Vet inte riktigt varför men det är väl Luther. Visst borde jag plikttroget surra mig vid masten den sista biten in till land eller mot undergången. Jag är en mellanålders kvinna som får en möjlighet till ett rejält kliv i karriären. Jag borde bara vara jublande glad.

Jag har fått ett nytt jobb med nya arbetskamrater. Det ska bli skoj. Men jädrar vad jag redan saknar mina nuvarande. I vått och torrt har vi rott skutan när vågorna gått ganska höga. Har jag sagt det att jag har världens bästa arbetskamrater. Jag har fått ett nytt jobb och det måste väl vara bra?

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Antar det. Grattis!

Jerk sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis!! Sitter i samma sits, blir ett ja till nya jobbet, men kommer också sakna arbetskamraterna, tryggheten i att vara "statligt" anställd osv. Men jag måste våga hoppa nu, barnen börjar bli stora (nåja ;-) och jag kommer inte bli yngre, bara bitter, om jag stannar kvar! Lycka till! Kram, Grannen Jessica