söndag 17 januari 2010

ASD goes Byggare Bob

Idag ska jag vara Byggare Bob, i alla fall nästan. Planen är att bygga ihop fem stora platta paket till en fin garderob. New York-tapeten är på plats och målningen nästan klar och dotterns rum artar sig fint. Får jag bara till lite fysik-plugg med henne också så har helgen varit verkligen lyckad.

Hade några vänner över igår för att hjälpa till med tapeten. Jag är som jag sagt tidigare inge vidare på att tapetsera så jag lämnade med varm hand över det till dom som kan. Själv lagade jag porterstek och serverade vin. Det är jag bättre på.

Lite roligt faktiskt med kompisarna som var förbi. Vi har umgåtts länge, typ 25 år eller mer! Vi har ätit många middag ihop och firat nyår och kräftskivor och allt möjligt. Vi bor alla inom en km från varandra. Detta till trots har vi aldrig träffats hemma hos någon av dom andra, alltid hemma hos mig när vi varit allihop. Märkligt.

2 kommentarer:

rocky sa...

Jag är en mästare på platta paket, jag är praktiskt taget uppvuxen på IKEA.

Alla smutsiga detaljer sa...

Oj, jag fick aldrig tid att sätta igång med dom där paketen igår så du kan väl svänga förbi och fixa det nån dag då?