onsdag 30 september 2009

Alla dessa val

Följer väderleksrapporterna med intresse. Ska det bli kallt, blir det sol, hur mycket ska det blåsa och hur blir det med regnet. Snart börjar löven falla på riktigt och det betyder lövhalka, jobbigt.

Det är nu valen kommer in. Jag funderar nu på vantar. Vantar är ett otyg och egentligen tycker jag det är hemskt obekvämt men låter man bli kan det sluta med att reumatismen bryter ut. Sen får man fundera på material. Det är inte så bra att halka runt med garnvantar.

Så är det frågan om man ska byta däck. Jag vet inte riktigt om det är värt priset med dubbdäck. Bäst skulle det vara med något slags "snökedjor" men det har jag faktiskt inte sett någonstans. Har du något tips om sådana får du gärna låta mig ta del av det.

Kanske blir det istället ett SL-kort och vinterförvaring av cykeln inom kort.

3 kommentarer:

Anders Nilsson sa...

Snökedjor har de på Biltema med snabbkoppling och allt, sen finns det också en fiffig grej som alla raggare använder, fäste på sparyburk. man bara sprutar på och vips så har man fäste. Det är ju bara som nödhjälp och håller inte så många km men likafullt.

Alla smutsiga detaljer sa...

Fäste på sprayburk låter fiffigt men jag tror inte det funkar. Ska kolla snökedjorna dock :-) Tack för tipset.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag hittar inga snökedjor..har du länk?