tisdag 22 september 2009

Skämmes ta mig fan

Så var det dags igen. Dags att prata en liten stund om apatiska flyktingbarn. Det är väl så, vi orkar bara en liten stund i taget för det gör så ont. Denna gången är det Gellert Tamas som skrivit en bok om spelet kring de apatiska flyktingbarnen. Tack Gellert, tack. Varje gång någon väcker frågan och debatten kan ta vid där den slutade kommer vi ett steg närmre ett humant samhälle.

Jag hörde en diskussion på radion på morgonen. Den handlade dels om spelet när det sist begav sig. Tänk att man kan skriva en bok om SPELET kring apatiska flyktingbarn. Det handlat om halvsanningar, hellögner, pengar och maktspel. Ingen från den tidens ansvariga vill ställa upp och diskutera frågan. Och vet ni, det talar emot er. Min dotter undrade om barnen inte får liggsår? Jo, men det är det minsta problemet - dom dör också.

Det finns plats i vårt land. Vårt land har råd. Sverige behöver er som behöver oss. Jag läser på TT att fransk polis just nu håller på att tömma ett flyktingläger utanför Calais. Jag såg på tv för några dagar sedan om de som söker sig till Italien och nu inte längre får söka asyl. Jag hörde att det går framåt för Sverigedemokraterna. Skämmes ta mig fan!

1 kommentar:

Veronica sa...

Ja skämmes ta mig fan! Helt absurt är det!! Sossarna idag bör gära avbön fort som fan och visa att man vuxit i sin människosyn sen dess.