söndag 6 september 2009

En riktigt härlig dag

Idag har det varit "röd-grön" dag i Kungsträdgården. Massor av musik och sol och tal och människor. När jag åkte dit var jag lite nervös för att det skulle bli så där men ack så fel jag hade. Det har helt enkelt varit en härlig dag. Det känns som det lyfter nu. Det var härligt att se alla glada människor som verkligen tänker vara med och kämpa för att vi ska få en ny regering nästa år.

Så träffade jag en massa folk från förr, det var också skoj.

Dagen var dessutom härlig av ett annat skäl. Om du varit med ett tag så minns du kanske det där inlägget som jag skrev när jag träffat på en flyktigt bekant, en papperslös man, som blivit hemlös? Efter att han kommit iväg till ett tillfälligt härbärge har jag tänkt på honom men inte vågat ringa. Det kanske låter fegt men så är det. Idag träffade jag honom i Kungsträdgården. Han var hel och ren och sken ikapp med solen. Han är förvisso fortfarande papperslös men har hittat bostad hos en vän och också jobb. Han mår bra och jag känner mig glad.

Inga kommentarer: