onsdag 2 september 2009

Höst

Det regnar och jag har för första gången cyklat till jobbet i mitt nya regnställ. Jag är väldigt nöjd. Jag är nöjd med två saker. Det första är att jag faktist köpte regnstället och det andra är att jag faktiskt cyklade trots strilande regn. Det är så mycket lättare att tänka när man cyklat en mil eller så. Det där med att jag är nöjd att jag köpte regnstället hänger ihop med att jag är fruktansvärt snål när det gäller att köpa saker till mig själv.

För övrigt, visst berättade jag att jag tappade mina nycklar? Det var för två veckor sedan. Jag låste upp cykeln på morgonen och stoppade nycklarna i fickan. När jag kom fram till jobbet och skulle låsa fast cykeln igen fanns dom inte där. Jag satte upp lappar längs vägen och jag letade och letade. Förra veckan ringde en kille som trodde han hittat dom. Jag slängde mig på cykeln för att åka dit och hämta dom men det var fel nycklar. När telefonen ringde igår i samma ärende var jag därför skeptisk men se - nu var det rätt.

Nu till ett litet solsken. Under två veckor har min cykel varit olåst. Dels utanför mitt hus och dels utanför jobbet mitt i stan. Jag har fortfarande min cykel kvar. Nu har jag också mina nycklar. Det finns massor av goda människor. Ha en härlig dag.

Inga kommentarer: