söndag 19 september 2010

Så var vi igång

Har tillbringat några timmar med att dela valsedlar utanför vallokalen. Varje år diskuteras det huruvida denna utdelning fyller någon funktion eller inte. Själv tror jag att den viktigaste funktionen är för oss som kampanjat i veckor. Vi tar hand om varandra och peppar oss själva. Lite smågnabb är det också.

Ibland kommer det en eller annan som har en sistaminutenfråga. Det är svårare eftersom vi inte får eller åtminstone inte bör kampanja utanför vallokalerna. En del drar det där till absurdum och tittar snett om man säger bu eller bä. Det tycker jag är lite tramsigt eftersom vi faktiskt också ska serva folket.

Nåja, nu är valet hur som helst i folkets händer. Jag önskar mig bara tre små saker. Eller nej, fyra.

Jag önskar mig en rödgrön valseger både i Sverige och i min kommun.
Jag önskar att det går bra för mitt parti så vi verkligen kan påverka när vi vunnit.
Jag önskar mig ett riktigt högt valdeltagande och till sist
Jag önskar att SD inte kommer in.

Det ska väl inte vara så svårt?

Inga kommentarer: